Weer een hoofdstuk verder - Reisverslag uit Perth, Australië van maaike harm plieger - WaarBenJij.nu Weer een hoofdstuk verder - Reisverslag uit Perth, Australië van maaike harm plieger - WaarBenJij.nu

Weer een hoofdstuk verder

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maaike harm

10 Maart 2010 | Australië, Perth

Nou, we zijn dus inmiddels in het op dit moment warmste deel van Australie, Perth dus. Vandaag 34 graden, morgen verwacht 38 graden. Celcius wel te verstaan, en dan in de schaduw. Jaja, we hebben met jullie te doen.
De laatste keer waren we bijna in Adelaide, nou, dat was niet zo veel bijzonders. Maar je moet er wel geweest zjn natuurlijk. De vlucht naar Alice Springs verliep probleemloos. Opvallend dat alle vliegtuigen (gewoon?) exact op tijd vertrekken. Alice Springs zelf stelt ook niet zo heel veel voor, maar we zaten in een hotel net buiten de stad, en daar hadden ze kangoeroe's die zo dicht bij kwamen dat je ze kon aaien, ahhhhhh. Verder het nationale (?) centrum van de Flying Docters bekeken.
De driedaagse reis naar Ayers Rock, de Olga's en Kings Canyon was weer geweldig. Je kent het allemaal wel van de plaatjes, maar in het echt is het toch anders. Het was indrukwekkend.
Vanmorgen dus doorgevlogen naar Perth, en weer op tijd vertrokken, maar 5 minuten te laat geland, waarvoor de piloot zelfs zijn verontschuldiging aanbood. Moet je bij Transvia eens om komen.
Vanmiddag Perth bekeken, een wel relexte stad, met zoals alle steden tot nu toe een verrassende mengeling van oud en nieuw.
Morgen beginnen we dan aan de langste kampeerreis, in drie weken naar Darwin. Maar onderweg nog genoeg te doen.
Inderdaad, de Australiers zeggen niet see you, maar fonetisch meer iets van seaye mate. Dus bij dezen....

• 14 Maart 2010 - 13:33

Remko:

Voor ons lijkt al het weer zo lang geleden dat we in NZ waren en jullie zijn "gewoon" nog aan het genieten. Maar gelukkig hebben we de foto's nog... Hier is het nog steeds niet boven de 10 graden gekomen. Al lijkt me 40 graden ook geen pretje :)