Weer iets opgeschoten - Reisverslag uit Katherine, Australië van maaike harm plieger - WaarBenJij.nu Weer iets opgeschoten - Reisverslag uit Katherine, Australië van maaike harm plieger - WaarBenJij.nu

Weer iets opgeschoten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maaike harm

26 Maart 2010 | Australië, Katherine

Zoals jullie kunnen zien zijn we nu in Katherine, al voor de derde dag op de zelfde camping. Dat zegt wel iets over de camping dus, heerlijk weer, niet meet zo klam, geen vliegen en een super zwembad. Hiervoor waren we in Timber Creek, een echt road-house waar we met Aboriginal-kindertjes de taal hebben geoefend. Totdat we er achter kwamen dat ze ons wel heel vreemde woorden leerden ;-).
Daarvoor waren we bij Lake Argyle, voor iedereen die nog een keer naar Australië gaat een soort verplichte stop.Erg mooi, het is een stuwmeer, met aan de ene kant van de dam dus het meer, waar je kunt zwemmen en aan de andere kant een prachtige rivier. Het mooie is dat aan de kant van het stuwmeer, waar je dus kunt zwemmen, alleen zoetwaterkrokodillen zitten. En die zijn volgens de lokale mensen helemaal niet gevaarlijk..... Nou die hebben we dus niet gezien, maar er zouden 20.000 in het meer zitten. Slik. Aan de andere kant van de dam zitten zoutwaterkrokodillen, wel gezien, maar daar kun je volgens diezelfde lokale mensen beter niet mee zwemmen.
En daarvoor ('t is een beetje een omgekeerd verslag deze keer) waren we in Halls Creek, ook heel mooi, maar dan moet je wel eerst 15 kilometer over een onverharde hobbel-bobbel weg. En dat mag niet van de verhuurder van de camper. Verder zijn in dit gebied nog veel parken gesloten, het seizoen begint pas in mei ofzo, als de regentijd voorbij is. Niet dat we daar nou zoveel van merken, soms 's avonds een buitje, maar zeker geen overstromingen.
Morgen door naar nationaal park Kakadu, met eerst een stop bij de Edith watervallen, moet volgens de folders ook weer heel mooi zijn. We gaan het zien.
Oja, tussendoor hebben we ook nog gekampeerd bij Fitzroy Crossing, volgens de weerberichten steeds de warmste plek van het gebied. Daar hebben we een hele avond zitten praten met een soort zwerver die al liftend op weg was naar Perth, naar zijn vriendin (61 jaar) die daar in een soort (psychiatrisch) verpleeghuis zit....
Nou, dat was het wel weer zo'n beetje. Vanuit Darwin zullen we wel weer wat van ons laten horen. Of eerder als we weer ergens internet hebben.
We'll keep in touch.

• 27 Maart 2010 - 16:35

Siranda:

zo te lezen vermaken jullie je nog wel even, hier gaat alles goed. veel gebeurd in de afgelopen tijd. wanneer komen jullie precies terug? dan zorg ik dat we op schiphol staan. noa groeid als kool er zijn al twee tandjes door. hoe is het verder met jullie? tot gauw, liefs en een kusje van noa